Site-ul este conceput pentru a veni in ajutorul persoanelor fizice sau juridice autorizate sa execute lucrari de cadastru pe teritoriul Romaniei. Scopul principal al aplicatiei este minimizarea timpilor necesari monitorizarii dosarelor de cadastru depuse la OCPI .

     Pentru inceput este necesarea deschiderea unui cont de utilizator, ce da dreptul la introducerea unui numar de 20 de dosare. Ulterior fiecare utilizator isi implementeaza in aplicatie dosarele de cadastru avute in lucru. Fiecare dosar este indentificat prin numar de inregistrare, anul depunerii, tipul documentatiei, numele proprietarului si localitatea unde a fost depus la OCPI. Monitorizarea starilor prin care trece dosarul se executa automat , utilizatorul fiind informat in permanenta prin intermediul e-mail-ului sau accesand site-ul www.DosareCadastru.ro

     Sistemul preia automat informatii publice accesand site-urile Oficiilor de Cadastru de pe teritoriul Romaniei generand rapoarte usor accesibile utilizatorilor . Actualizarile se fac la un interval de 4 ore, si daca apar modificari ale starilor anterioare utilizatorul este informat prin intermediul unui e-mail trimis automat.

     Pentru o mai buna organizare a timpului, utilizatorul este anuntat cand se apropie termenul final de avizare a dosarului ; de fiecare data cand mai raman una, doua sau trei zile pana la avizarea documentatiei se primeste automat un e-mail.

     Pentru o mai buna gestiune, aplicatia permite multiple variante de filtrare a dosarelor introduse ca catre utilizator. Se pot face filtrari dupa : numele proprietarului, numarul de inregistrare a dosarului, starile dosarelor , tipul documentatiei cadastrale , numarul de zile ramase pana la avizarea dosarului, etc.

     Pe viitor daca vom primi solicitari in acest sens, se vor putea genera mesaje de informare generate automat si prin intermediul SMS-urilor.

Cum se poate accesa?

     Aplicatia este disponibila prin intermediul internetului la adresa www.DosareCadastru.ro. Se poate accesa utilizand un calculator desktop, laptop, pda sau cu ajutoarelor telefoanelor mobile.

Cui i se adreseaza?

     Aplicatia a fost conceputa pentru a veni in ajutorul persoanelor fizice sau juridice autorizate sa execute lucrari de cadastru pe teritoriul Romaniei.

Cum functioneaza?

     Sistemul preia automat informatii publice accesand site-urile Oficiilor de Cadastru de pe teritoriul Romaniei generand rapoarte usor accesibile utilizatorilor. Actualizarile se fac la un interval de 4 ore, si daca apar modificari ale starilor anterioare utilizatorul este informat prin intermediul unui e-mail trimis automat.

Cum pot beneficia de acest serviciu?

     Pentru a beneficia de aceasta aplicatie fiecare utilizator trebuie sa-si creeze un cont de utilizator, unde trebuie sa fie definite urmatoarele campuri: nume, prenume, serie autorizatie, telefon, e-mail, parola.

     Numarul de telefon introdus trebuie sa fie cel real; mai multe detalii la sectiunea "Cat costa?".

     Adresa de e-mail este foarte importanta, logarea fiecarui client se face introducand adresa de e-mail si parola definite la crearea contului ; anunturile referitoare la starile dosarelor de cadastru vor fi trimise la aceasta adresa de e-mail sau alta adresa de e-mail definita ulterior; mai multe detalii la "Cum se adauga un dosar". De asemenea, in cazul cand parola contului respectiv este uitata se va genera o noua parola ce va fi trimisa pe acest e-mail.

     Numele, Prenumele si seria de autorizatie sunt date ce vor fi utilizate in cazul cand va fi nevoie sa confirmati ca sunteti titularul contului respectiv.


Cum intru in sistem?

     Pentru a te loga in sistem, fiecare utilizator trebuie sa introduca adresa de e-mail definita la crearea contului respectiv si parola. Daca datele introduse sunt cele corecte dupa logare ai acces la toate facilitatile aplicatiei www.DosareCadastru.ro


Cum sunt urmarite dosarele cadastrale ale fiecarui utilizator?

     Fiecare utilizator trebuie sa-si introduca in sistem dosarele cadastrale utilizand optiunea Adaugare dosar.


     La introducerea fiecarui dosar trebuie completate urmatoarele campuri: nume proprietar, numar de inregistrare al dosarului, anul depunerii, tipul dosarului, telefonul clientului, e-mailul unde vor fi primite anunturile privitoare la modificarile starilor. Implicit aplicatia trimite un e-mail la adresa definita la "Contul meu" (pot fi introduse mai multe adrese de e-mail separate prin virgula). Deasemenea trebuie introdusa localitatea unde a fost depusa documentatia (ex. Bucuresti - Sector 3).

     Tipurile de dosar sunt urmatoarele:

  • Receptie tehnica pentru lucrari de masuratori terestre - 112
  • Receptie si infintare carte funciara - 211
  • Receptie dezmembrare / comasare - 221
  • Dezmembrare pentru exproprieri - 223
  • Rectificare limite imobil si modificare suprafete - 252
  • Inscriere constructii - 261
  • Extindere/desfintare constructie si actualizare categorie de folosinta - 262


     Dupa introducerea dosarului in aplicatie acesta este monitorizat automat, aplicatia ii citeste automat starile de sase ori pe zi ( ora 00:00; 4:00; 8:00; 12:00; 16:00; 20:00). De fiecare data cand starea unui dosar este modificata utilizatorul este anuntat prin intermediul e-mailului. Aplicatia preia starile dosarelor cadastrale accesand automat site-urile www.ocpib.ro, www.ocpiilfov.ro, www.ancpi.ro.

Cum vad dosarele introduse?



     Dosarele introduse in aplicatie pot fi vizualizate accesand sectiunea Vizualizare Dosare. Dosarele sunt sortate implicit dupa numarul de zile ramase pana la avizarea dosarului. Se pot face numeroase sortari, dupa numele proprietarului, numarul dosarului, anul in care au fost depuse documentatiile, localitatea, starea dosarului, prin actionarea sagetilor situate in fata titlului fiecarei coloane.

     Starile dosarelor sunt evidentiate pe culori: alb - in lucru; verde - admis; galben - referat de completare; roz - respins. Pentru a obtine informatii suplimentare despre dosarul respectiv se actionaeaza lupa situata in coloana de dupa starea dosarului.

     Toate starile prin care trece un dosar introdus in aplicatie sunt memorate. Daca se face click pe randul dosarului respectiv aveti acces la aceste informatii, si la anumite informatii suplimentare: numarul de telefon al proprietarului, e-mailul unde sunt trimise anunturile, etc.

Ce se intampla cand un dosar este finalizat?

     Pentru a stopa monitorizarea unui dosar (dupa ce acesta a fost finalizat) se modifica manual starea dosarului respectiv prin actiunea butonului finalizare dosar.

Cum vad dosarele finalizate?


     Toate dosarele finalizate sunt stocate si pot fi vizualizate prin actiunea sectiunii Dosare finalizate. Tot de aici se poate modifica starea unui dosar din starea - finalizat in starea - in lucru, pentru cazurile cand starea dosarului a fost modificata din greseala. Dosarele finalizate sunt ordonate in tabel similar ca tabelul aferent dosarelor in lucru. Daca se face click pe randul dosarului respectiv aveti acces la anumite informatii, similar ca la dosarele in lucru.

Se pot afla si motivele care au stat la baza notelor de completare?

     Pentru referatele de completare (cadastru) ale dosarelor depuse pe judetul Ilfov sistemul preia automat si motivele ce au stat la baza notelor de completare. Deasemenea pentru referatele de completare (carte funciara) ale dosarelor depuse pe municipiul Bucuresti sistemul preia automat si motivele ce au stat la baza notelor de completare.
Pentru dosarele depuse pe alte judete decat Ilfov sau Bucuresti, sistemul va putea prelua si aceste informatii daca primim solicitari in acest sens.

Cat costa?

     Pretul monitorizarii unui dosar este de 1 credit. La crearea unui cont de utilizator se ofera gratuit 20 de credite ce permit introducerea a 20 de dosare. Ulterior creditele vor trebui achizitionate la un pret estimat de 1-1.5 euro/credit.
Creditele se vor achizitiona prin doua modalitati:

  • Plata prin SMS - reprezinta metoda cea mai accesibila; se va trimite un sms la un numar scurt de ex. 1234, de pe numarul de telefon ce a fost definit la crearea contului. Sistemul va actualiza automat numarul de credite al utilizatorului. Costurile achizitionarii de credite se vor regasi pe factura furnizorului de telefonie mobila a fiecarui utilizator.
  • Plata prin ordin de plata - fiecare utilizator isi va putea crea automat o factura proforma in baza careia va putea achita numarul de credite solicitat. In momentul cand plata este confirmata sistemul va actualiza numarul de credite al utilizatorului respectiv.


     Pana pe data de 15.aug.2009 aplicatia www.DosareCadastru.ro este gratuita, nu se percep costuri pentru credite. Daca numarul de 20 credite ale fiecarui utilizator sunt consumate, putem oferi gratuit pachete de 10 credite daca primim solicitari in acest sens.



Ultima sincronizare:
     15.11.2018, ora 10:30:04




132 autorizaţi înregistraţi

131 dosare active

6984 dosare înregistrate